In today’s modern age of digital recorders, DAWs and software plug-ins, Mike-E is the ultimate solution for getting a clean and strong, yet warm and musical signal into the box…and it couldn’t be easier to work – its front panel layout is so straight ahead that even inexperienced engineers will have no problem moving around on it right away.
In today’s modern age of digital recorders, DAWs and software plug-ins, Mike-E is the ultimate solution for getting a clean and strong, yet warm and musical signal into the box…and it couldn’t be easier to work – its front panel layout is so straight ahead that even inexperienced engineers will have no problem moving around on it right away.
When the engineering team at Empirical Labs sets out to build a microphone preamp, you can be sure it’ll deliver spectacular sound, be effortless to work, and will provide features unlike any other device in its class. To that end, we proudly present Mike-E, a high performance transformer-coupled mic preamp with a noise floor far below any microphone’s self noise, combined with a one-of-a-kind compressor/saturator circuit that delivers classic knee compression as well as versatile tonal ‘coloring’ that can replicate many of the best characteristics of vintage analog recording equipment.
Mic Preamp
The Mike-E features a super low noise transformer input amplifier section with the gain under precise digital control. The signal to noise far exceeds any microphone in existence. Having used many mic preamps over the years, we’ve implemented a unique stepped gain control that should be impervious to the normal flakiness that age causes to pots and detented switches. A “Bad!” LED indicates when the input signal is overloading the circuit.
CompSat™
The CompSat’s unique circuitry sets the Mike-E apart from all other mic preamps.
SATURATOR – a multi stage soft-clipping circuit. At lower levels, a triode-type saturation affects the signal. As the level increases, a second unique clip circuit starts to more severely flatten out the peaks.
COMPRESSOR – based on ELI’s world famous Distressor, but with other characteristics (including a much longer attack time). Preset ratios include: 2:1, 4:1, 8:1…and, of course, Nuke.
EMPHASIS – a two-stage circuit that boosts and soft clips high frequencies before the CompSat™ circuit, and then cuts the frequencies after it. Emphasis has the added perk of improving signal to noise, and is the reason analog tape decks used emphasis to begin with.
Specifications
Frequency Response – 3 Hz to 200 kHz on (No CompSat). CompSat is 3Hz – 150Khz. Optional Transformer output is 6Hz–80kHz.
Signal to Noise – 130 dB signal to Noise.at 40dB gain. Maximum output is +28dBu.
Distortion – Ranges between .0006% and 15% depending on mode and settings.
I/O – Transformer coupled Input, Active and Transformer Outputs available. High quality audio caps used internally.
Impedance – Input Impedance is above 600 Ohms at all frequencies, transformer coupled. Output impedance is less than 38 ohms. Instrument In Impedance is 332K Ohms.
Kauf auf Rechnung mit Teilzahlungsoption (PowerPay)
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Im Rahmen dieses Vertrags gewährt Ihnen MF Group Factoring AG / PowerPay einen Konsumkredit nach Art. 12 KKG, sofern Sie von der Teilzahlungsmöglichkeit Gebrauch machen und kein Ausschlussgrund nach Art. 7 Abs. 1 KKG vorliegt.
Viele Anwender, die die Vorteile der Digitaltechnik fordern, vermissen jedoch die Wärme und den Klang altbewährter und handgefertigter Analogschaltungen. Mit dem Erscheinen des 6176, kombiniert Universal Audio erstmalig den bewährten 610 Röhrenmikrofonvorverstärker mit dem legendären 1176LN Kompressor und bietet damit einen exzellenten Kanalzug an, mit dem alle Signale (von Mikrofonen bis zu Vibraphonen) verarbeitet werden können.
Durch den variablen Charakter des Vorverstärkers bestimmst Du die Klangfärbung deiner Aufname von klar-direkt bis vintage-fett. Mit dem nach dem Pultec-Prinzip aufgebauten passiven Equalizer fügst Du der Aufnahme seidig-weiche Höhen hinzu, gibst der Stimme im Grundtonbereich mehr Volumen oder filterst störende Frequenzen sanft aus. Der kombinierbare Einsatz von Vari-µ und Opto-Kompression des Vari Tube Recording Channels ist ein weltweit einzigartiges Feature und erweitert Deine Klangpalette um einen fantastisch klingenden Kompressions-Klang.
Sämtliche Geräte von Tegeler Audio Manufaktur können eine Woche im eigenen Studio getestet werden! Nehmen Sie einfach Kontakt mit uns auf!
4-710d - 4-Kanal Mikrofonvorverstärker mit Dynamiksektion
Vier klangmischende "Twin-Finity" Vorverstärkerkanäle & Kompression im 1176-Stil mit eingebauten A/D-Wandlern
Der Universal Audio 4-710d ist ein hochwertiger 4-Kanal Mikrofon-/Line-Vorverstärker mit einzigartiger klanglichen Flexibilität, die durch die stufenlose Mischung zwischen Röhren- und FET-Klängen ermöglicht wird. Damit eignet er sich perfekt für eine große Bandbreite an Mikrofonen und Instrumenten. Dieser vielseitige Mehrkanal-Vorverstärker bietet eine wählbare Kompressionsschaltung im 1176-Stil pro Kanal sowie vier zusätzliche Line-Eingänge, die acht Kanäle kristallklarer AD-Wandlung speisen. Basierend auf dem klassischen UA Entwicklungsansatz und mit pfiffigen modernen Funktionen kombiniert, ist der 4-710d der flexibelste Vorverstärker im Universal Audio Sortiment.
Wenn der Mix klinisch rein und platt wie die Tapete an der Wand klingt, wird es Zeit für den Warm Audio WA12 MKII. Hier sind wir wieder zurück in einer Zeit als Signale noch lebendig waren und Charakter hatten. Schlichter Gesang und Instrumente bekommen das gewisse „Etwas“, werden tief gestaffelt und aufregend.
Warm Audio bietet mit dem WA-412 4 Vorverstärker eines legendären amerikanischen Studiomischpults im Bedroom-Studio tauglichen 1 HE Gehäuse. Den sprichwörtlichen Sound des Rock´n´Roll hat auch dieses Gerät: große, ausdrucksstarke Tiefen und offene, cremige Höhen zeichnet die hiermit recordeten Spuren aus. Zusätzlich zur üblichen Ausstattung bestehend aus Phantomspeisung, Phasenkorrektur, Empfindlichkeitsdämpfung sticht besonders der Tone-Schalter hervor. Hiermit lässt sich die Eingangsimpedanz von 600 auf 150 Ohm absenken. Dank regulierbarem Ausgangspegel fällt die Anpassung an das weitere Equipment leicht.
Der 169 Stereo Mic Preamp ist ein Klon des Original Studer 169 Pultes aus den 70er Jahren. Gebaut mit Original Neutrik Eingangstransformer, Original Transistoren und OP-Amps.
WA-2MPX ist eine authentische Reproduktion des am meisten verehrten Mikrofon-Röhrenvorverstärkers, der die Geburtsstunde des Rock ’n‘ Roll und der radiotauglichen Hits einleitete. Während der goldenen Ära der Tonbandaufzeichnung wurde diese Art von Vintage-Röhrenvorverstärker zum charakteristischen Sound vieler Hits, darunter Elvis Presley, Kurt Cobain, Les Paul und Bing Crosby.
The SSL SiX Channel is a single-width 500 Series mini channel strip using the SuperAnalogue channel processing features from SSL’s SiX console including the Mic-pre, low and high frequency EQ, as well as the single knob compressor.
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Scarlett OctoPre Dynamic bietet acht hochwertige Scarlett Mikrofon-Preamps der zweiten Generation. Diese werden um acht analoge Kompressoren ergänzt, welche eine sehr musikalische Soft-knee-Kompression bieten - für eine subtile Dynamik-Kontrolle. Mit der „More“-Taste kannst du die Ration verdoppeln und auch aggressivere Kompressions-Effekte realisieren.
The remarkably intuitive front panel combines musical and forgiving circuitry that allows the musician to concentrate on his performance instead of being lost in a sea of knobs. Ease of use and intelligently chosen operating points make it virtually impossible to cut a bad sounding track!
Manley’s experience and insight working with the industry’s top recording engineers and musicians culminates in the CORE. At this price, there is no other channel-strip with higher headroom or more seductive sound than the CORE. Handcrafted in the USA, built like a tank, built to endure, the epicenter of your recorded art will be the Manley CORE.