Flurry collects and connects a number of practical modular synthesis tools, focussed on clocks, noises, and randomness to create a module that is rife with opportunities for exploration and experimentation. Equally capable as a synthesis source, modulator, clock, or signal modifier; It is bound to find a way to bring new life and dimensions to your synth patches.
Most people consider noise to be “undesirable,” and product developers expend great effort to design circuits that minimize noise. So why make a module designed specifically to create noise?
Indeed, unwanted noise is undesirable. But not all noise is unwanted. Synthesizing the sound of wind or waves are a couple of the more obvious uses for a noise generator, but the possibilities go far beyond. The crack of a snare hit; the breathiness of a flute sound; an added sizzle to a resonant pad — all are within the sonic domain of noise.
Functions
16 digital noise types, each with 2 morph parameters, one with a modulation input.
A clock and random pulse source with adjustable and modulatable rate.
Accurate pink and white noise sources.
Analog sample & hold and track & hold circuits with very low droop.
Analog slew with adjustable slew time and edge selection (rising edge, falling edge, or both).
Analog envelope follower.
One of Flurry’s more interesting aspects is its collection of digital noise generators, which provide a wealth of interesting noises, suitable for either audio or modulation purposes. Each noise type has its own pair of unique parameters to further dial in the desired characteristics, with the primary parameter under CV control.
But noise has many other benefits beyond simply being heard. Noise happens to make a wonderful modulator. When noise is used to modulate a filter’s cutoff frequency, or an oscillator’s pitch or pulse width, then all sorts of raspy, buzzy, gritty timbres are obtained.
Noise is also a key ingredient in sample & hold circuits — a technique most commonly used to generate stepped, random voltages. The circuit works by sampling an input signal’s voltage each time you send it a clock pulse, and holding that voltage until the next clock pulse. So, naturally, Flurry also contains the requisite clocking tools! Two of the most common destinations for the S&H output are a filter’s cutoff frequency (creating stepped, clocked timbral changes), and oscillator pitch (which produces random notes at clocked intervals).
Of course, you might not always want your voltages to change so abruptly at each clock pulse. Maybe you’d prefer they wobble about gradually and with more grace? To do that, you need a slew circuit, and once again Flurry has you covered — allowing you to select not just the slew time, but also whether the slew is applied to rising voltages, falling voltages, or both. A flick of the switch, and that Slew circuit becomes an envelope follower, enabling Flurry to generate envelopes from input signals (syncing to drum hits are a common use).
With all these features, plus the ability to create random pulses, clock to external pulses, and perform more esoteric track & hold duties, Flurry is a noise lover’s toolbox.
Kauf auf Rechnung mit Teilzahlungsoption (PowerPay)
Mit der PowerPay - Monatsrechnung können Sie Ihren Onlineeinkauf einfach per Rechnung mit Teilzahlungsoption begleichen. MF Group Factoring AG / PowerPay bietet als externer Zahlungsdienstleister die Zahlungsart “Zahlung per Rechnung” an. Beim Abschluss des Kaufvertrags übernimmt PowerPay die entstandene Rechnungsforderung und wickelt die entsprechenden Zahlungsmodalitäten ab. Bei Kauf auf Rechnung akzeptieren Sie zusätzlich zu unseren AGB, die AGB von PowerPay. (powerpay.ch/AGB)
Die Monatsrechnung erhalten Sie im Folgemonat per Post. Bei Teilzahlung, sind mindestens 10 % des offenen Rechnungsbetrages pro Monat zu bezahlen. Auf diese Weise können Sie ganz bequem selber entscheiden, in wie vielen Teilzahlungen Sie die Rechnung begleichen möchten.
Bitte beachten Sie, dass pro Rechnung eine Administrationsgebühr von CHF 2.90 anfällt.
Im Rahmen dieses Vertrags gewährt Ihnen MF Group Factoring AG / PowerPay einen Konsumkredit nach Art. 12 KKG, sofern Sie von der Teilzahlungsmöglichkeit Gebrauch machen und kein Ausschlussgrund nach Art. 7 Abs. 1 KKG vorliegt.
MiniLAB 3 ist ein kompakter Keyboard- und Pad-Controller, mit dem der Anwender sofort Musik machen kann. Mit seinem kreativen Plug-and-Play-Workflow, vielseitig zuweisbaren Bedienelementen, 500 kuratierten Sounds aus der umfangreichen Analog Lab-Library und einem Bündel an erstklassiger Kreativsoftware ist MiniLAB 3 dazu geschaffen, Anfängern wie Profis einen reibungslosen Musik-Workflow zu ermöglichen – ungeachtet vom Musik Genere.
Genuine centerpiece of a setup, it offers every tool needed to compose songs in the studio and perform them on stage. From vintage to modern synths, from modular systems to your favorite DAW, Hapax can sequence and synchronize all your gear, while bringing you carefully crafted tools, designed for maximizing creativity.
The FlexiBooth is a full size 24″ x 48″ (609 x 1219 x 101mm) wall-mounted acoustic cupboard that opens up to surround the vocal talent and create a dry ‘voice-over’ zone.
Das ist die WMD Synchrodyne Expand, mit der WMD ein bisschen verrückt geworden ist. Aber sie dachten sich, wenn man das Original versteht, will man immer tiefer gehen. Dafür ist der Expand konzipiert.
DIG unearths the true soul of digital delay and doubles it — two simultaneous, integrated delays with captivating rack delay voicings from the 1980s and today, for incredible expressive potential.
KOMPLETE 14 STANDARD vereint die besten Native-Produkte in einem unglaublich vielseitigen Toolkit: Flaggschiff-Synths, ausdrucksstarke Sample-Instrumente, Effekte in Studioqualität und Sounds für alle Stilrichtungen.
Warm Audio bietet mit dem WA-412 4 Vorverstärker eines legendären amerikanischen Studiomischpults im Bedroom-Studio tauglichen 1 HE Gehäuse. Den sprichwörtlichen Sound des Rock´n´Roll hat auch dieses Gerät: große, ausdrucksstarke Tiefen und offene, cremige Höhen zeichnet die hiermit recordeten Spuren aus. Zusätzlich zur üblichen Ausstattung bestehend aus Phantomspeisung, Phasenkorrektur, Empfindlichkeitsdämpfung sticht besonders der Tone-Schalter hervor. Hiermit lässt sich die Eingangsimpedanz von 600 auf 150 Ohm absenken. Dank regulierbarem Ausgangspegel fällt die Anpassung an das weitere Equipment leicht.
Mojave is a granular sandstorm. Drawing its inspiration from vast swaths of desert in the American Southwest, Mojave is a live granular processor that uses microscopic bits of audio to create beautifully crafted sonic landscapes.
Eurorack is a synthesist’s toy chest. Stompboxes are a guitarist’s toy chest. Each industry offers a seemingly infinite variety of products that enable musicians to build systems unique to their needs and to create a signature sound. Each is also somewhat addictive. Rare is the musician who doesn’t eventually need a larger toy chest to house the accumulated toys.
The ‘TAZM-O’ is an analog triangle core oscillator featuring through-zero frequency modulation and a collection of some of our favourite features of classic oscillator designs. It includes a continuous morphing wave/pulse width shape control inspired by the Serge NTO, dual SH-101 style varied pulse sub octave outputs, a voltage controlled FM Index typically found in larger complex oscillators, a built in output level VCA and voltage controlled octave transposition similar to the multipliers found on Akemie’s Castle digital FM VCO.
Das M 150 ist ein einzigartiges Kleinmembran-Kondensatormikrofon für Orchesteraufnahmen auf Basis des legendären Neumann M 50. Die Druckempfängerkapsel des M 150 besteht aus Titan und ist in eine Kugel eingelassen, die zu den hohen Frequenzen für Richtwirkung sorgt. Eine innovative übertragerlose Röhrenschaltung garantiert niedriges Eigenrauschen.
Easily slide the OMNIS-DUO into a good-sized backpack and carry it anywhere thanks to the compact size, modest weight, and rounded corners of the unit. The system’s 2-deck + mixer layout will look familiar to everyone and feel great when you’re DJing. And there are 2 modes for the touchscreen – Light and Dark – which you can instantly switch between so you’ll always be able to see the displayed information, even in bright outdoor settings.