Some of you have been along for the journey, and some are just joining in. This is the third generation of the much loved Korgasmatron filter designed in collaboration with David G. Dixon. Once we experienced the purity and range of its finely re-tuned filters; the warmth of its soft-clipping; the beefiness of its Q-drive; the howl of its all new overdrive circuit, we knew it was something more than the Korgasmatrons before it.
Some of you have been along for the journey, and some are just joining in. This is the third generation of the much loved Korgasmatron filter designed in collaboration with David G. Dixon. Once we experienced the purity and range of its finely re-tuned filters; the warmth of its soft-clipping; the beefiness of its Q-drive; the howl of its all new overdrive circuit, we knew it was something more than the Korgasmatrons before it.
Unfiltered Possibilities This is the third generation of Intellijel’s much loved Korgasmatron filter designed in collaboration with David G. Dixon. For obvious reasons, we considered naming it the Korgasmatron III. But once we experienced the purity and range of its finely re-tuned filters; the warmth of its soft-clipping; the beefiness of its Q-DRIVE; the aggressive howl of its all new overdrive circuit; the additional XFADE options; and its clangorous new ring modulation capabilities, we knew it was something much more than a Korgasmatron III. It was a MORgasmatron!
Features
Analog self-oscillating, crossfading, six-mode dual filter.
Three FM inputs for each filter: One with 1V/OCT pitch tracking, one with a unipolar attenuator, and one with a bipolar attenuverter.
Serial or Parallel signal flow.
Overdrive distortion modelled after the Proco Rat guitar pedal.
The Morgasmatron features two completely independent six-mode filters (labeled “A” and “B”) — each with its own mode-select knob, input, output, cutoff, resonance, Q-drive and gain control. Each filter has a pair of CV inputs (one with a built-in attenuator and the other with a built-in attenuverter) for modulating cutoff, and another CV input for modulating resonance. Both filters self-oscillate at maximum Q, and produce pitched sine waves that track the two separate 1V/OCT inputs.
You can use the two filters independently of one another, or you can use them together (in either a series or parallel connection) and smoothly crossfade between them using either the XFADE knob or the XFADE CV input and built-in attenuverter. You can flip the DRY switches to instantly bypass either or both filters; invert the phase of Filter B; or overdrive Filter A by switching on the new Overdrive circuit. A MIX output provides (as you might suspect) a mixed output of the two filters.
Kauf auf Rechnung mit Teilzahlungsoption (PowerPay)
Mit der PowerPay - Monatsrechnung können Sie Ihren Onlineeinkauf einfach per Rechnung mit Teilzahlungsoption begleichen. MF Group Factoring AG / PowerPay bietet als externer Zahlungsdienstleister die Zahlungsart “Zahlung per Rechnung” an. Beim Abschluss des Kaufvertrags übernimmt PowerPay die entstandene Rechnungsforderung und wickelt die entsprechenden Zahlungsmodalitäten ab. Bei Kauf auf Rechnung akzeptieren Sie zusätzlich zu unseren AGB, die AGB von PowerPay. (powerpay.ch/AGB)
Die Monatsrechnung erhalten Sie im Folgemonat per Post. Bei Teilzahlung, sind mindestens 10 % des offenen Rechnungsbetrages pro Monat zu bezahlen. Auf diese Weise können Sie ganz bequem selber entscheiden, in wie vielen Teilzahlungen Sie die Rechnung begleichen möchten.
Bitte beachten Sie, dass pro Rechnung eine Administrationsgebühr von CHF 2.90 anfällt.
Im Rahmen dieses Vertrags gewährt Ihnen MF Group Factoring AG / PowerPay einen Konsumkredit nach Art. 12 KKG, sofern Sie von der Teilzahlungsmöglichkeit Gebrauch machen und kein Ausschlussgrund nach Art. 7 Abs. 1 KKG vorliegt.
Spendiere deinem modularen Rig den begehrten Sound der Roland SH-5 Filtersektion. Der Roland SH-5 gehört zu den gefragtesten Mono-Synthesizern überhaupt. Auf Basis seines komplexen dualen Aufbaus konnten Anwender einen durch und durch massiven Sound erzeugen. Zudem verfügte der SH-5 über eine der renommiertesten Filtersektionen in der Geschichte des Monosynthesizers.
1973 - Dave Rossum nimmt den Filterkern der Moog'schen Kaskade in Angriff, überarbeitet den Rest und basiert darauf sein 2100-Tiefpassfilter für das E-Mu Modularsystem. 2015 - findet die Evolution des 2100, Daves Lieblingsfilter, statt und das Ergebnis ist just dieses Euro-Modul, das EVOLUTION.
Die WMD Synchrodyne ist ein vielseitiges, aus mehreren Elementen bestehendes Eurorack-Modul zur Klangerzeugung und -manipulation. Die Synchrodyne enthält mehrere Elemente einer traditionellen Synthesizerstimme und ist eine leistungsstarke Ergänzung für jedes subtraktiv orientierte System. Es ist jedoch in erster Linie als experimentelle Klangquelle/Filter gedacht, um die Grenzen der modularen Synthese zu erweitern...
Das Belgrad ist eine analoge Multimode-Schaltung mit variablem Grundsound und ganzen zehn Filter-Charakteristika. Zwei mehr oder weniger unabhängige Resonanzspitzen machen, neben klassischen Frequenzbeschneidungen, auch ungewöhnliche Ergebnisse möglich. Hierunter fallen zum Beispiel Formant-Klänge.
C4RBN ist ein 4/2-poliges State-Variable-Filter mit Eingangssättigung, Ausgangs-Wavefolding und mehr. Es bietet eine große Bandbreite an Charakteren, von schönen und sauberen Filtersounds bis hin zu schreiendem, quietschenden, Sounds.
Das ist die WMD Synchrodyne Expand, mit der WMD ein bisschen verrückt geworden ist. Aber sie dachten sich, wenn man das Original versteht, will man immer tiefer gehen. Dafür ist der Expand konzipiert.
Katowice is a stereo variable–band isolator that allows the user to manipulate a selected range of frequencies. It is the first module in a series of upcoming Xaoc Devices products designed specifically for processing stereo signals.
‘MUM M8’ is an 8hp Eurorack low pass filter building on the filter design used in the classic Akai S950 12 bit sampler with the addition of resonance, voltage control, clipped saturation and a dedicated VCA.
Das Morpheus ist ein erstklassiges 14-Pol Digitalfilter, das dem Emu Morpheus Synthesizer und seiner Z-Plane-Technologie von 1993 entstammt. Es verwendet komplexe Filterkombinationen, die resonante Klangcharakteristika modellieren und durch spannungsgesteuertes Morphing dreidimensional interpolieren, um nie zuvor gehörte Klänge zu erzeugen. Eigene Filterkombinationen sind speicherbar und sequentiell durchschaltbar.
Das Sonic XV ist ein -24 dB pro Oktave steiles Diodenfilter mit spannungssteuerbarer Resonanz. Die Filterschaltung basiert auf dem weniger bekannten Vintage-Synthesizer Musonics Sonic V, verfügt aber zusätzlich über je einen 6dB Lowpass und Bandpass-Ausgang sowie über spannungsgesteuerte Waveshaper am Audioeingang und im Resonanzweg.
Liquid, buttery filtering with refinement. The Polaris offers a massive 27 filter options over five categories. With a simple UI, three additional dedicated outs, overdrive and distortion circuits, you'll find your sound.